donderdag 19 maart 2015

Jill

Toen ik de laatste La maison victor in de bus kreeg was ik meteen verliefd op de Jill jurk... Mijn dochter was er al te groot voor dan maar eentje voor een ander lief meisje waar ik meter van ben.
Het circus-stofje lag hier al een paar weken in de kast en leek mij ideaal voor dit jurkje
De stoffenkraam
Nadat ik de grote delen geknipt had, heb ik de kleinere delen een beetje gepast zodat we op de voorband en de schouderstukjes toch een volledige prent hadden en niet een staart ofzo...
De overgang tussen de verschillende delen werkte ik af met gouden paspel zodat de doorknipte dieren geen samenhangsel van 2 dieren werden want die schattige leeuwenkop op het lijf van de giraf leek me nu niet zo ideaal... met de paspel breekt het helemaal.
(Achteraf gezien had ik misschien beter nog wat meer paspel gebruikt zoals aan de schoudernaad, maar dan ging het misschien teveel zijn)
Jill-jurk LMV
Ik vind het alleszins geslaagd... Hopelijk is er zaterdag nog iemand heel blij met dit kleedje

3 opmerkingen: